Skolevejen

Det er vigtigt, at eleverne kommer trygt og sikkert til og fra skole. Læs her om dit barns skolevej til Grønhøjskolen.

Skolebus

Der kører skolebus til Grønhøjskolen.

Du kan se køreplanen for skolebussen på Midttrafiks hjemmeside.

Af hensyn til sikkerheden skal alle børn kunne sidde ned i bussen. Forældre og elever skal derfor være opmærksom på følgende forhold ved skolebuskørsel.

Klasser der får fri før normalt

Hvis der ikke er buskapacitet nok til hjemkørsel, må eleverne opholde sig på et anvist sted på skolen under opsyn indtil næste afgang.

Børnefødselsdage

Busserne kan ikke medtage børn til børnefødselsdage.

SFO

Busserne kører eleverne til og fra skole. SFO-børn kan kun bruge busserne i det omfang, der er plads. Hvis skolen lukker tidligere, kører bussen kun umiddelbart efter skolens afslutning (hvis der ikke er informeret om andet), og der er ikke senere afgange.

Gratis transport til skole

Elever har ret til gratis transport til og fra skole, hvis vejen mellem skole og hjem har en vis længde, eller hvis vejen er vurderet som trafikfarlig.

For at få gratis kørsel er det et krav, at eleven går på den skole, hvis distrikt han/hun tilhører. Går eleven på en anden skole end distriktsskolen, skal forældrene selv betale for transporten.

Du kan læse mere om reglerne for transport til skole på Randers Kommunes hjemmeside.